my playlists


Sunday, December 13, 2009

Aku Gembira...

Bismillahirrahmanirrahim....

Aku tak pasti adakah aku gembira di saat ini? Mungkin ya dan mungkin juga tidak... Aku rasa aku gembira sebabnya aku telah menunaikan hajat seseorang, namun sebaliknya aku rasa aku tidak gembira kerana aku tak sempat nak dinner lagi. Tadi petang aku gi hantar adik aku balik PJ, then ingat balik sini sempat la makan tapi malangnya aku terlewat 15 minit cz aku masuk keje kul 10pm sepatutnya, tapi tadi sampai sini dah kul 10.15pm, sebabnya masa kat entrance tadi jammed, pak guard buat sportcheck kat semua kereta yang masuk UIA, so satu satu je la dia lepaskan tadi, check sticker kereta kot...(tu pun sebab dah mintak ihsan kawan suruh dia jaga sampai 10pm tadi, sepatutnya dia sampai 9pm je, kesian dia)

Sekarang aku merasakan masa itu sangat berharga kerana aku kena bahagikan betul2 antara study, kerja dan masa untuk diri sendiri. Kalau tidak, padah la aku. Dalam jangka waktu semester ni jugak aku kena tempuhi alam baru, mungkin dah tak sampai 3 bulan dah pun, masa tiu akan tiba. Persiapan mesti dibuat awal, semua nak kena setel awal2 sebabnya, time nak buat tu adalah seminggu sebelum final exam. "Fail to plan, plan to fail"... Mungkin kata2 ini boleh menjadi peringatan buatku. Aku berharap semuanya akan berjalan lancar nanti, namun apa2 pun aku kena prepare awal. 


Aku dah plan sebahagiannya dan selebihnya akan dibuat secara berperingkat-peringkat. Mampukah aku? InshaAllah dengan bantuanMu ya Allah, aku yakin aku mampu. "Nak 1000 daya, tak nak 1000 dalih" ungkapan ini terasa serasi dengan diriku kini. Kita hanya merancang, namun Tuhan yang menentukan. Setiap takdir telah pun tersurat buat hamba2Nya. Pasrah dan redha juga perlu, namun setelah berusaha dan bertawakkal kepadaNya.. Wassalam




No comments: