my playlists


Saturday, December 12, 2009

Akon

Bismillahirrahmanirrahim...

Akon? Siapakah beliau? Aku tidak mengenalinya tapi lagu-lagu beliau kedengaran asyik di telinga, i dun know why...? Apa yang aku tahu beliau adalah penyanyi berkulit hitam yang amat digemari oleh segelintir anak muda di seluruh dunia. Beliau ada magnet yang tersendiri, macamana beliau create magnet itu aku juga tidak tahu. Kalaulah aku bisa mencipta magnet untuk menarik orang ke arah kebaikan umumnya dan ke arah ajaran Islam yang sebenar khususnya, alangkah bagusnya... 

Namun aku tahu untuk membuatkan orang tertarik pada kita bukanlah satu perkara senang. Kita kena ada personaliti yang kemas dan menarik, ada imej yang tersendiri, ada prinsip diri yang kukuh, ada gaya yang tersendiri kerana kita adalah kita dan kita tidak boleh mejadi orang lain, bak kata omputeh "be yourself!" 


Hmmm... Nampak gayanya aku kena beli buku magnet diri karya abang Amin Idris ni...

No comments: