my playlists


Sunday, November 8, 2009

Ya Allah... Sesungguhnya Aku Diuji

Bismillahirrahmanirrahim

Ya Allah, sesungguhnya aku diuji olehMu ya Allah. Aku tahu aku sepatutnya menjaga ikatan ini supaya tidak terputus. Namun terkadang aku keliru kerana apa yang aku harapkan tidak seperti apa yang aku lalui di alam ini. Aku tahu alam ini paling banyak cobaannya, mahu pun dari segi lahir begitu juga batin. Ya Allah kenapa aku boleh terlepas mulut mintak putus? Adakah aku terlalu emosi? Aku sebenarnya sudah tidak termampu untuk bertahan lebih lama di alam pertunangan ini kerana pada hemat aku ia lebih banyak mafsadah daripada maslahahnya. Ya Allah, aku pohon padaMu agar Engkau lorongkanlah jalan supaya kami dapat cepat-cepat menuju alam perkahwinan di mana ia lebih Engkau redhai. Pertunangan belum menjanjikan apa-apa, ia sekadar ikatan namun belum lagi halal antara lelaki & perempuan. Ya Allah, aku tidak ingin ikatan ini dikotori oleh anasir-anasir yang bisa menjerumuskan aku & dia ke kancah kehinaan. Ya Allah, Engkau peliharalah kami daripada unsur-unsur yang boleh merosakkan. Kami ada nafsu walau pun akal kami lebih tinggi makamnya, namun maksiat mulut, maksiat mata, maksiat telinga dan maksiat hati kadang-kadang kami terlepas pandang, mungkin iman kami tidak mampu mengawal nafsu yang selalu melalaikan ini.

Ya Allah, aku mengadu padaMu & aku juga memohon pertolongan daripadaMu... 

No comments: