my playlists


Saturday, March 20, 2010

Saya Kembali...

Bismillahirrahmanirrahim...

Setelah berlalunya 13/3/2010... Kini saya kembali semula untuk memeriahkan blog saya yang sudah beberapa hari sunyi dan sepi ini..

Apa khabar semua... Saya doakan semoga sahabat-sahabat dan pengunjung setia blog ini berada dalam limpah rahmat Yang Esa sokmo.. Sebenarnya banyak yang ingin saya kongsi dengan sahabat-sahabat dan para pengunjung sekalian.Ok, kita lihat satu per satu ye... Cerita saya mungkin juga menarik, mungkin juga lucu, mungkin juga membosankan dan mungkin juga menghiburkan. Saya harap anda semua sudi membaca 'entry' saya kali ini sehingga ke noktah terakhir :)

Cerita bermula...

Pada hari khamis 11/3/2010...
Saya ke kelas seperti biasa pada jam 7 pagi.. kemudian kelas tamat jam 8.30 pagi. Hati saya gelisah sebabnya malam ni saya akan balik kampung tapi roadtax kereta saya telah pun tamat tempoh pada 10/3/2010, maknanya dah lebih satu hari. Saya juga gelisah kerana duit zakat yang saya 'apply' daripada unit zakat UIA belum lagi masuk ke akaun saya. Sepatutnya duit tu dah masuk minggu ni, saya dah beberapa kali pergi ke unit zakat bertanyakan kakak kat kaunter tu. Dia kata paling lewat pun hari jumaat. Saya mula berkira-kira, kalau duit tu dah masuk, boleh la saya buat bayar roadtax yang berjumlah RM510.90, ini kerana jumlah zakat yang diorang 'approve' untuk saya ialah RM1000. Kemudian saya mula menapak ke ATM dekat dengan kawasan library dengan harapan duit saya dah masuk. Alhamdulillah tak ada orang sebabnya 8.30 kat UIA ni masih sangat pagi lagilah bagi penghuni-penghuni di sini. Jadi, saya pun dengan penuh debaran mencucuk kad ATM saya dan saya tekan cek baki. Syukur Alhamdulillah... Duit zakat dah masuk, tapi masuk separuh je iaitu RM500. Tak kisahlah janji saya boleh guna duit ni untuk bayar roadtax kereta saya.

Seusai saje saya mengeluarkan duit tersebut, tiba-tiba kak Sue (Bos CC) pulak 'call':
"Ainon, katne?"
"Kat center kak... Kenapa kak?" saya bermanis mulut bertanya, padahal dah dapat agak dah jawapan kak Sue.
"Ada kelas tak?"
"Baru je habis kak"
"Tolong masuk kerja boleh? Anak akak meragamlah.."
"Alahhh kak... Saya tak de kuncilah kak" sengaja beralasan.
"Mintak kat Seri, dia ada pegang kunci" kak Sue macam biasalah, tegas!
"Oklah kak. Tapi saya masuk lambat sikit sebabnya ada hal sikit ni," aku rela dalam paksa huhu..
"Takpe2... janji ko masuk, akak xleh masuk ni, anak akak buat hal. Xpe ko bukak dulu, nanti jap agi akak datang, akak bawak gaji ko sekali" ceh kak Sue pandai benar 'psycho' aku..
"Ok kak, ok kak, saya masuk" hehehe... hatiku berbunga sebabnya kak Sue nak datang hantar duit gaji. Ok lah aku masuk kerja :)..

To be continued..

No comments: