my playlists


Saturday, December 19, 2009

Tadi aku baca...

Bismillahirrahmanirrahim...

Tadi aku baca buku 'Crisis in the Muslim Mind' buku yang ditulis oleh bekas rektor UIA, Prof. Abu Hamid Sulayman.

Aku baca prakata daripada prof lebih kurang 5 mukasurat terlebih dahulu sebelum aku masuk ke chapter pertama. Beliau kata, buku itu diterbitkan setelah 2 tahun beliau tamat di IIIT. Setelah pelbagai pembentangan kertas kerja dibuat dan mendapat feedback daripada ramai orang dan didiagnosis betul2 baru lah beliau publish buku tu.

Bila tengok tajuk tu, what comes in our mind?

Sebenarnya buku ni menceritakan tentang permasalahan muslim thought, itu setakat yang aku baca la sebab saku pun baru sikit je baca, bab 1 je baru. Buku ni best!

Buku yang ditulis oleh seorang bekas rektor yang begitu berpengalaman dalam ilmu falsafah dan jugak tentang permasalahan  ummat sudah tentulah menarik dan banyak iktibar serta intifadah yang boleh diambil kan? Betul tak?

Ok.. nanti dah sambung baca, aku akan kongsi lagi kat sini di lain entry

2 comments:

mamariesya said...

thanx 4 de knowledge sharing...teruskan berkongsi...bsr manfaatnye tuk kite semua....

Banafsaji said...

tkasih kembali krn sudi meluangkn ms m'baca. semoga ada manfaat utk semua :)